درمان شکستگی مچ پا

 پاها و مچ پاها جزء جدایی ناپذیر یک زندگی کاملاً فعال و متحرک هستند. پزشکان پای ریباند و مچ پا در پیچیدگی‌های شرایط پا و مچ پا، از جمله شکستگی‌های مچ پا، تخصص دارند. درباره علل، علائم و درمان شکستگی مچ پا از جراح ریباند، دکتر سی لوک روست بیشتر بدانید.



شکستگی مچ پا چیست؟


هنگامی که یک یا چند استخوان در مچ پا شکسته می شود، به آن شکستگی مچ پا گفته می شود. شکستگی مچ پا می‌تواند جزئی یا کامل باشد و شدت آن را شامل می‌شود - از بخش‌های کوچک استخوان شکسته یا شکستگی ساده و تکی تا شکستگی‌های متعدد.


شکستگی‌های مچ پا معمولاً در نازک نی یا درشت نی اتفاق می‌افتند و معمولاً در نتیجه چرخش یا بیرون زدگی مچ پا به بیرون یا داخل است.


علل شایع شکستگی مچ پا چیست؟


دکتر راست می گوید: «شکستگی مچ پا بدون در نظر گرفتن سن ممکن است رخ دهد، اغلب به دلیل فعالیت ورزشی یا ضربه ناشی از سقوط یا تصادف. با این حال، آنها در میان افراد مسن، به ویژه آنهایی که بسیار فعال هستند، شایع تر است.


برخی از علل شایع شکستگی مچ پا عبارتند از:


چرخاندن، چرخاندن یا چرخاندن مچ پا

ضربه یا استرس ناشی از زمین خوردن یا زمین خوردن

غلتیدن مچ پا، تاثیر بر رباط هایی که مچ پا را ثابت نگه می دارند

تاثیر بر مچ پا در تصادف رانندگی

چه علائمی به شکستگی مچ پا اشاره دارد؟


دکتر راست می گوید: «به طور معمول، اولین علامت شکستگی مچ پا، درد فوری و شدید است. "علائم دیگر ممکن است بعدا ظاهر شوند یا اصلا ظاهر نشوند."


علائم رایج شکستگی مچ پا:


درد شدید و فوری در محل شکستگی

تابش درد

تورم در مچ پا یا در امتداد ساق پا

کبودی در محل شکستگی یا در امتداد ساق پا

لطافت

مشکل در راه رفتن یا وزن دادن به مچ پا/پا

تاول در محل شکستگی

در موارد شدید، استخوان هایی که از روی پوست بیرون زده اند

شکستگی مچ پا چگونه درمان می شود؟


دکتر راست می گوید: «اگر علائم شکستگی مچ پا را تجربه می کنید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. «به خصوص اگر درد شدیدی وجود داشته باشد. گاهی اوقات درد شدید می تواند نشانه ای از پیچ خوردگی مچ پا باشد و تشخیص این دو مهم است.


بالا بردن قوزک پا و استفاده از یخ اقدامات اولیه ای است که می تواند برای به حداقل رساندن درد، کاهش تورم و جلوگیری از آسیب های اضافی انجام شود. درمان های رایج برای شکستگی مچ پا عبارتند از:


آتل بندی / مهاربندی

ریخته گری یا بوت شدن

عمل جراحي

دکتر راست می گوید: «نوع درمانی که ما برای شکستگی مچ پا توصیه می کنیم به شدت شکستگی و محل وقوع شکستگی بستگی دارد. زمانی که بیمار از شکستگی کمتری رنج می‌برد، گچ گرفتن یا چکمه می‌تواند به بی‌حرکت کردن مچ پا کمک کند تا به بهبود شکستگی کمک کند.»


هنگامی که شکستگی شدید است یا بیمار استخوان درشت نی و نازک نی را شکسته است، متخصصان پا و مچ پا ریباند اغلب جراحی را برای تنظیم مجدد استخوان پیشنهاد می کنند. جراحی معمولاً شامل قرار دادن پیچ ها و صفحات است. به بیماران توصیه می شود بعد از آن گچ یا چکمه بپوشند و با استفاده از عصا از فشار دادن به پا و مچ پا خودداری کنند.


اگر مشکوک به شکستگی مچ پا هستید، در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

Comments

Popular posts from this blog

What are the packages and support prices for the website?

نحوه قرار گیری درایور ال ای دی به نقل از فروشگاه اینترنتی ال ای دی آنلاین